Αγαπητοί/ές συνάδελφοι/συναδέλφισσες,
Σας ενημερώνουμε ότι το 6ο Πανελλήνιο Συνέδριο Διδακτικής των Επιστημών μέσω Σύγχρονων Τεχνολογιών θα πραγματοποιηθεί αμιγώς εξ αποστάσεως από 4 έως και 6 Απριλίου 2025, υπό την αιγίδα του Διατμηματικού Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών «Διδακτική των Επιστημών και Σύγχρονες Τεχνολογίες» του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου της Θράκης και του Εργαστηρίου Διδακτικής, Υπολογιστικών και Εφαρμοσμένων Μαθηματικών και Μικρομαγνητισμού του τμήματος Φυσικής του ΔΠΘ. Το Συνέδριο αποτελεί συνέχεια του 5ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Διδακτικής των Επιστημών μέσω Σύγχρονων Τεχνολογιών.
Η γενική θεματική του συνεδρίου είναι, «Ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα και σχολική ζωή: Ποιότητα, δυσλειτουργίες και προοπτικές». H παιδεία είναι ένα από τα ζητήματα τα οποία στην Ελλάδα, αλλά και διεθνώς, βρίσκονται διαχρονικά στην πρώτη γραμμή του δημόσιου, του πολιτικού και φυσικά του ακαδημαϊκού διαλόγου. Παρ’ όλο όμως το ενδιαφέρον που δείχνει η ελληνική κοινωνία για τα ζητήματα της εκπαίδευσης, οι αδυναμίες του συστήματος αυτού παραμένουν εμφανείς. Στο πλαίσιο του δημόσιου διαλόγου κυριαρχούν οι αναφορές σε αδυναμίες οι οποίες εντοπίζονται εν πολλοίς σε ζητήματα στελέχωσης, οργάνωσης, και υποδομών. Ωστόσο ένα σημαντικό τμήμα αυτών των δυσλειτουργιών συζητιέται μόνο παρεμπιπτόντως, ευκαιριακά, με αφορμή ίσως κάποια περιστατικά (π.χ. σχολικής βίας). Μοιραία το ενδιαφέρον επικεντρώνεται σε σημαντικό βαθμό στα συμπτώματα και λιγότερο στα βαθύτερα αίτια των δυσλειτουργιών του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος. Το συνέδριό μας στοχεύει να συμβάλλει εποικοδομητικά στον διάλογο για την ελληνική παιδεία λαμβάνοντες υπόψη και τις προκλήσεις του 21ου αιώνα που καθιστούν αναγκαία την ενεργοποίηση όσων εμπλέκονται στην εκπαίδευση αλλά και συνολικά της κοινωνίας. Επιδιώκουμε ωστόσο με το 6ο Πανελλήνιο Συνέδριο να διεισδύσουμε βαθύτερα, αλλά όχι αποκλειστικά σε επιμέρους θέματα τα οποία εντάσσονται στις παρακάτω ευρύτερες θεματικές:
- – Φιλοσοφία της εκπαίδευσης – κριτική σκέψη – τεχνητή νοημοσύνη
- – Ποιότητα σχολικού κλίματος – εκπαιδευτικό σύστημα
Επιπλέον, στα θέματα του συνεδρίου είναι η παρουσίαση σύγχρονων προσεγγίσεων στην εκπαιδευτική πράξη, καθώς επίσης και η ευαισθητοποίηση των εκπαιδευτικών σε θέματα παιδαγωγικής και διδακτικής και αξιοποίησης των τεχνολογιών της πληροφορίας και των επικοινωνιών ως μέσο ενίσχυσης της εκπαιδευτικής διαδικασίας αλλά και της σχέσης σχολείου και κοινωνίας.
Απευθύνεται σε: Εκπαιδευτικούς Προσχολικής Εκπαίδευσης, Εκπαιδευτικούς Α/θμιας Εκπαίδευσης, Εκπαιδευτικούς Β/θμιας Εκπαίδευσης, Μέλη ΔΕΠ και ΕΠ των ΑΕΙ, Ερευνητές της Εκπαίδευσης, Εκπαιδευτές Ενηλίκων, Υποψήφιους Διδάκτορες και Διδάκτορες, Προπτυχιακούς και Μεταπτυχιακούς Φοιτητές και Φίλους της Εκπαίδευσης.
Οι ειδικοί θεματικοί άξονες του συνεδρίου, εκτός των ανωτέρω δύο βασικών αξόνων, είναι τέσσερις: Διδακτική και Σύγχρονες Διδακτικές Καταστάσεις, Διδακτική και Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών, Γενικά Θέματα Παιδαγωγικής και Διδακτικής και Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών και Γενικά Επιστημονικά Θέματα.
Στο πλαίσιο αυτό, προσκαλούνται εισηγήσεις που να αφορούν έναν ή/και περισσότερους από τους προαναφερόμενες θεματικές και ειδικούς άξονες.
Περισσότερες πληροφορίες σχετικές με τα είδη και τις προδιαγραφές των εργασιών, τους θεματικούς άξονες, τις καταληκτικές ημερομηνίες και γενικότερα για τη δομή και την οργάνωση του συνεδρίου, παρέχονται στην ιστοσελίδα του https://confdst.ihu.gr/ ή μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου από την ηλεκτρονική διεύθυνση conf@dst.ihu.gr.
Σημαντικές ημερομηνίες
Υποβολή Περιλήψεων |
16/03/2025 |
Αιτήσεις Συμμετοχής Ομιλητών |
16/03/2025 |
Ενημέρωση Αποδοχής Περίληψης |
26/03/2025 |
Ανακοίνωση Προγράμματος Συνεδρίου |
30/03/2025 |
Αιτήσεις Συμμετοχής |
04/04/2025 |
Υποβολή Πλήρους Άρθρου |
22/06/2025 |
Ενημέρωση Αποδοχής |
20/08/2025 |
Έκδοση Πρακτικών |
01/09/2025 |
Ο Πρόεδρος της Επιστημονικής Επιτροπής
Καθηγητής Βασίλειος Τσιάντος